Ropažu novada vidusskola

MAZULĪŠI

Pamata ir cieņpilna attieksme pret bērnu, ievērojot viņa vajadzības un individualitāti. Apgūstot jaunas zināšanas, radīt bērnos prieku par sasniegto. 

Būsim dabā:

Bērni, kuri pavada daudz laika ārā, ir gudrāki, uzmanīgāki un laimīgāki! Garās pastaigas rīta un vakara cēlienā bērniem iemācīs atbildību, stimulēs maņas, veicinās kustīgumu, mazinās stresu un apātiju, veicinās radošumu un iztēli.


“Mazulīši” kopā ar vecākiem attālināti turpina apgūt dažādus pratību pamatus.


’’Mazulīšu’’ grupas bērni kopā ar vecākiem mācās dažādas jaunas prasmes un iemaņas.


Pēdējais ziemas mēnesis pagāja nemanot. “Mazulīšu” grupiņā februārī notika dažādas aktivitātes -klausījāmies pasakas, mācījāmies skaitīt līdz 3, gājām rotaļās, darbojāmies ar dažādiem materiāliem, pētījām dabu un mēneša beigās paspējām “noķert” ziemu.


Kas tur kliedza, kas tur sauca
Aiz Daugavas siliņā?
Zaķīts ledus tauripūta,
Ziemassvētkus vēstīdams.

Klāt atkal Ziemassvētku laiks.Šogad ārā pietrūkst sniega baltuma, bet ikkatram sirsniņā mīt svētku prieks, katrs gaida Ziemassvētku brīnumu. Bērnudārza pati jaunākā grupiņa “Mazulīši” uzbūra Ziemassvētku brīnumu pasaku mežā, sarotājot eglīti ar našķiem meža zvēriem un putniem. Un -kas ir svētki  bez brīnumiem? Sniega kupenā tika pamanīts paslēpts maiss ar dāvanām, ko Rūķi  bija sagādājuši “Mazulīšiem”.
Lai katram Ziemassvētkos piepildās kāds sapnis, notiek kāds brīnums! Priecīgus svētkus!


6. decembrī grupiņa “ Mazulīši “ kopā ar audzinātājām ciemojās Dienas centrā “Silakrogs”. Bērniem šis apmeklējums sagādāja prieku, jo Dienas centra vadītāja piedāvāja bērniem radoši darboties, un izrotāt eglīti.

 Arī “Mazulīšu” vecāki piedalījās šajā pasākumā, dāvājot pensionāriem nelielas Ziemassvētku dāvaniņas -pašu sagatavotos ievārījumus .

 Lai visiem gaiši sirds siltuma un mīlestības piepildīti Ziemassvētki!


Mazulīši atzīmē Latvijas valsts svētkus. Skatījāmies  latviešu multfilmu “Zaķīša pirtiņu”, gājām rotaļās, kopīgi klājām svētku galdu ar vecāku sanestajiem cienastiem.


No 1,5 līdz 2,5 gadu bērnu attīstība.

Fiziskās prasmes:

  • Eksperimentēju ar savām kustībām- skrienot, rāpjoties, ejot atpakaļgaitā, metu zemē visu, ko vien varu atrast, un griežos uz riņķi, līdz apreibstu un nokrītu pie zemes. Patstāvīgi uzkāpju pa trepēm un arī nokāpju pa tām, metu un ar kāju pasperu bumbu.

Sociālās un emocionālās prasmes:

  • Atdarinu pieaugušo mīmiku, kustības, emociju izpausmes.  Labrāt baroju ar karotīti rotaļlietas (lelles, lāčus utt.).  Šajā vecumā esmu privātīpašniecisks uz rotaļlietām un nevēlos dalīties ar tām,  un  gribu visu, ko jūs turat savās rokās. Pieprasu daudz uzmanības, varu kļūt bēdīgs, ja nevaru apmierinat savas prasības. Ar pieaugušo atbalstu apgūstu ģērbšanās iemaņas.

Intelektuālās prasmes:

  • Zinu savu vārdu un runāju par sevi trešajā personā, saucot savu vārdu.  Ar prieku skatos bilžu grāmatās.  Labrāt zīmēju, krāsoju, dejoju mūzikas ritmā un veidoju attēlus no vienkāršiem puzles gabaliņiem vai kubiem. Protu ievietot ģeometrisku figūru atbilstošā rāmītī. Atšķiru 3-4 krāsas, priekšmetu svaru, faktūru, temperatūru (viegls, smags, mīksts, ciets, auksts, silts).