Ropažu novada vidusskola

ĶIPARI

Ķipari atzīmē Latvijas 101. dzimšanas dienu.  Ķiparos viesojās karavīrs, kurš iepazīstināja bērnus ar savas somas saturu. Bērni ar lielu aizrautību klausījās un pētīja karavīra somas saturu. Pēc tam klājot svētku galdu, cienājās ar vecāku atnestajiem gardumiem.


Ķiparos norisinājās Mārtiņa dienas svinības.  Ķipari cepa Mārtiņdienas gardumus ar ko pacienāja atnākušos  maskotos viesus –  Mārtiņa vecīšus. Ķipari kopā ar maskotiem vecīšiem gāja Mārtiņdienas rotaļās, klausījās pasaku par kukulīti un minēja mīklas.


Ķipari oktobrī devās piedzīvojumos izzināt, kas aug un mīt mežā. Priecājās par atrastajām sēnēm mežā,  lapsas alu un vāveres koka dobumu. Lai iepazītu meža dzīvniekus, ķipari devās ekskursijā uz zoo “Brieži”, lai sastaptu mežā dzīvošos dzīvniekus.


Ķipariem ir 3 gadi, bērni ļoti  tiecas pēc  patstāvības. Piemēram, pats grib veikt vienkāršas ikdienas darbības: viņš pats grib apģērbties, pats grib uzsmērēt maizīti, grib palīdzēt saslaucīt gružus. Veicot šīs darbības bērns ir priecīgs un lepns, jo viņš spēj paveikt pats! Es trijos gados protu…

Kustību attīstība:

  • labi rāpties;
  • uzkāpt/nokāpt pa trepēm pārmaiņus solī;
  • skriet;
  • braukt ar trīsriteni, minot pedāļus;
  • noliekties un pacelt kaut ko, nepakrītot.
  • stāvu un lecu uz vienas kājas
  • speru bumbu ar kāju

Roku un pirkstu veiklība:

  • uzzīmēt apli, vertikālu un horizontālu līniju ar krītiņu vai zīmuli;
  • šķirt lapas grāmatā;
  • uzcelt torni no vismaz 6 klucīšiem;
  • atskrūvēt un aizskrūvēt vāciņus
  • protu griest pa līnijām;

Valoda:

  • saprotu lielāko daļu no teiktā;
  • atpazīstu un varu nosaukt lielāko daļu no priekšmetiem savā tuvākajā apkārtnē;
  • runāju 4 vai 5 vārdu teikumus;
  • izprotu vārdus: uz, aiz, zem, blakus;
  • lietoju vārdus: es, tu, mēs, viņi, mans utt.;

Uztvere un domāšana:

  • pazīstu vismaz 3 krāsas;
  • varu sašķirot 3 ģeometriskas formas;
  • varu salikt attēlu no 3-4 gabaliem;
  • varu parādīt attēlam atbilstošu priekšmetu telpā;

Sociālā attīstība:

  • atdarinu pieaugušos un rotaļu biedrus;
  • izrādu simpātijas pret pazīstamiem rotaļu biedriem;
  • spēlē spēju sagaidīt savu kārtu.

Emocionālā attīstība:

  • brīvi paužu pieķeršanos;
  • spēju paust dažādas emocijas;